STRONA GŁÓWNA  

GPS - narzędzie
 służące do kontrolowania
 i ochrony pojazdów.

SYSTEM ZARZĄDZANIA FLOTĄ POJAZDÓW I MASZYN ROBOCZYCH
MOTOGRAF

          W pełni profesjonalny system zarządzania flotą pojazdów lub maszyn roboczych. 

        Głównym urządzeniem systemu jest zamontowany w pojeździe moduł główny, automatycznie rejestrujący parametry pracy pojazdu.

Moduł główny MotoGrafu – jest to specjalizowany, programowalny komputer rejestrujący głównie:

  • Przebytą drogę
  • Spalane paliwo
  • Dodatkowe paliwo (np. ogrzanie)
  • Pracę dowolnego sprzętu (np.: dźwig, pompy)
  • Obroty silnika
  • Położenie pojazdu
  • Temperaturę w różnych miejscach
  • Sygnał ciśnienia oleju

Do modułu przyłączone powinny być:

  • klawiatura komputera pokładowego (opcjonalnie)
  • kieszeń na brelok kierowcy (opcjonalnie)
  • system telefoniczny GSM/GPRS z systemem głośno mówiącym
  • satelitarny system GPS
  • układ pomiaru paliwa

Jako opcja może być przyłączony Palmtop z odpowiednim oprogramowaniem nawigacyjnym oraz radiowy identyfikator obecności kierowcy.

W module głównym rejestrowany będzie przebieg eksploatacji pojazdu. Pojemność pamięci w module wystarczy na zarejestrowanie ok. 5.000 km przy gęstości zapisu satelitarnego co 25 m. Przy zmianie gęstości zapisu zwiększa się automatycznie obszar pamięci. Po zapisaniu całego obszaru pamięci następuje przewinięcie tej pamięci, wówczas najstarsze dane są zamazywane i w tym miejscu są zapisywane nowe dane.  Oprócz danych z przebiegu długoterminowej eksploatacji pojazdu w module głównym zapisywany jest również w sposób ciągły zapis ostatnich 2 000 m z rozdzielczością 1 metrową.

Dołączona klawiatura alfanumeryczna pozwala na:

  • wypisywanie kart drogowych
  • wpisywanie tankowań
  • wpisanie różnego rodzaju kosztów ponoszonych przez kierowcę
  • wysyłanie SMS – ów
  • obsług telefonu komórkowego
  • wysyłanie i odbieranie poczty elektronicznej
  • obsługę oprogramowania na palmtopie

Łączność z pojazdem umożliwia modem G18 przeznaczony do transmisji danych i głosu w sieci telefonii komórkowej. Umożliwia on:

  • prowadzenie rozmów telefonicznych w sposób głośnomówiący
  • przesyłanie SMS – ów
  • transmisję danych w trybie „peer to peer” czyli bezpośredni z pojazdu do komputera
  • stałe podłączenie do sieci rozległej i transmisję w trybie GPRS

Ponieważ transmisja GPRS oparta jest na zasadzie protokołu IP, każdy terminal podczas nawiązywania sesji transmisji danych łączy się z punktem APN (Access Point Name). Prywatny punkt dostępowy jest usługą, umożliwiającą zdefiniowanie adresu sieciowego w zasobach klienta.

Dostęp do APN–u może odbywać się w następujący sposób:

  • przez łącze typu POLPAK – T. Koszty zestawienia i utrzymania łącza do sieci Plus GSM pokrywa klient i dla tego APN – a przydzielony jest oddzielny zestaw adresów IP.
  • za pośrednictwem protokołu IP – SEC w sieci Internet. W tym przypadku klient powinien dysponować stałym łączem do Internetu dowolnego dostawcy.

System opiera się głownie na opłaceniu abonamentu za korzystaniu z kart SIM operatorów telefonów GSM jak również utrzymanie serwera systemu.

     Niezaprzeczalną zaletą systemu są jego rozbudowane możliwości statystyczne. Program obsługi dzieli się na dwa oddzielne moduły. Jeden odpowiedzialny za kontrolę bieżącej pozycji pojazdów i drugi odpowiedzialny za zestawienia statystyczne. 

     Możliwości programu statystycznego są przeogromne - począwszy od rejestracji czasów pracy poszczególnych kierowców na poszczególnych samochodach, poprzez wykresy zużycia paliwa w czasie, jazdy na poszczególnych biegach do określenia kosztów stałych pojazdu oraz rentowności frachtów.

 powrót

 


Ó Copyright by PSM S.C. 2002 r.
Wszelkie prawa zastrzeżone -  All Rights Reserved