AKCJA PROTESTACYJNA OZPTD |
|||
Spis :
AKCJA PROTESTACYJNA Przebieg akcji protestacyjnej w Zielonej Górze RZECZNIK PRASOWY O.Z.P.T. Drogowego Krzysztof Nowakowski
W dniu 12 listopada 2002 roku na posiedzeniu Zarządu Głównego O.Z.P.T.Drogowego w Łodzi została podjęta uchwała o Ostrzegawczym Czynnym Proteście Przewoźników. Ostrzegawczy Protest Czynny polegać będzie na blokowaniu w dniu 22 listopada 2002 roku w godzinach pomiędzy 13-16.00 wyznaczonych miejsc w Polsce przez przewoźników. Podczas blokowania należy uwzględnić możliwości przejazdu karetek pogotowia oraz straży pożarnej . Miejsca w których odbędą się blokady zostaną opublikowane dopiero 20 listopada 2002. Protest dotyczy niespełnienia przez V-ce Premiera Ministra Infrastruktury Marka Pola do 15 listopada 2002 roku postulatów i żądań przewoźników . Do wzięcia udziału w PROTEŚCIE zapraszamy wszystkich przewoźników .
Wieluń dnia 18 listopada 2002r. Krzysztof Nowakowski
Informacja e-mail z dnia 18.11.2002 r. 2002 listopad 21 L.dz. O.Z.P.T.D / 234/02 Prezes Rady Ministrów PETYCJA Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Transportu Drogowego w sprawie warunków wykonywania transportu drogowego.
W rezultacie nowych uregulowań dotyczących organizacji i wykonywania transportu drogowego, które weszły w życie z dniem 01 stycznia 2002 roku oraz dotychczasowej działalności Rządu RP w tej sferze, stało się oczywiste, że transport drogowy dotknięty jest wyjątkowo trudnym do usunięcia stanem kryzysu gospodarczego i ekonomicznego. Wskutek popełnionych błędów stan kryzysowy wywołany został przede wszystkim przez:
Działania te równocześnie wskazują, w ocenie Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Transportu Drogowego, że:
Przedstawiany wielokrotnie Rządowi RP katalog wniosków niwelujących negatywne skutki wprowadzanych zmian prawa transportowego i zasad funkcjonowania polskiego transportu krajowego i międzynarodowego w ocenie Związku Pracodawców powinien był stanowić dla Rządu RP podstawę do systemowych przemyśleń i poważną przesłankę do negocjacji i rozmów o sprawach polskiego transportu z przewoźnikami i ich główną w tym zakresie reprezentacją, jaką jest Ogólnopolski Związek Pracodawców Transportu Drogowego. Składane propozycje Zarządu Głównego Związku miały na względzie przede wszystkim ochronę coraz bardziej zagrożonych interesów zgrupowanych przewoźników drogowych ( tak krajowych jak i międzynarodowych ) i miały zapobiec dalszemu pogarszaniu i tak nieciekawej sytuacji ekonomicznej tych przewoźników. Zarząd Związku następnie kilkakrotnie zaproponował wszczęcie rozmów o tych sprawach oraz o drogach i metodach, które pozwolą w sposób bezkonfliktowy wprowadzić do obowiązującego porządku prawnego składane propozycje zmian – jednak bezskutecznie, co doprowadziło z jednej strony do niewątpliwej sytuacji kryzysowej z drugiej zaś, wobec nie pozostawienia przewoźnikom wyboru – do konieczności czynnego zaprotestowania wobec bezczynności Rządu RP. A na marginesie tylko godzi się zauważyć, że Budżet Państwa nie dopłacił ani jednej złotówki do prywatyzacji transportu i nie dopłaciłby również gdyby uwzględnił wnioski przewoźników, że miejsca pracy tworzone przez przedsiębiorców transportu są najdroższe (około 600 000 zł na jedno miejsce pracy), a mimo tego przedsiębiorców tych Państwo obciążyło najwyższymi ze wszystkich podmiotów gospodarczych kosztami działalności – a przy tym oczywiście bezzasadnie. Należy nadto pamiętać, że większość firm przewozowych korzysta z kredytów na zakup środków transportowych i innych trwałych oraz na bieżącą działalność, że kredyty te „kosztują” a w konsekwencji mają niemały wpływ na obniżenie dochodowości tych firm poniżej progu rentowności, a w ostateczności kredyty przecież należy zwrócić. Mimo dramatycznych jednak prób i dążenia do ugodowego rozważenia i załatwienia problemów nurtujących przewoźników polskiego transportu drogowego, ani Premier Rządu RP ani żaden inny z adresatów petycji i wystąpień Związku nie przejawił należytej inicjatywy i zrozumienia dla podjęcia tych problemów. Co więcej odnotowane zostały działania Rządu RP powiększające istniejący kryzys przez dopuszczenie do zwiększenia na polskim rynku transportowym i tak nadmiernej liczby promes i licencji przewozowych. Problemy te zostały sprecyzowane między innymi w petycji złożonej na ręce Premiera i Wicepremiera ( Ministra Infrastruktury ) RP, Marszałka Sejmu, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz Rzecznika Praw Obywatelskich. Zarząd Główny Związku ponadto ponawiał omawiane propozycje w pisemnych wystąpieniach z kwietnia, czerwca, lipca i października 2002 r. W tym stanie Komitet Protestacyjny Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Transportu Drogowego wzywa Rząd Rzeczypospolitej Polskiej do natychmiastowego, nie później niż w przeciągu najbliższych dwóch tygodni:
1. Ogłoszenie, że w Rzeczypospolitej Polskiej wytworzyła się sytuacja kryzysowa w transporcie drogowym a wobec tego zachodzą podstawy do zastosowania Ustawy z dnia 6 września 2001 r.-Dz.U. 125/art.10 ust.4 i 5 / i wstrzymanie wydawania nowych promes i licencji na okres 6 miesięcy oraz na dalszy okres jeżeli sytuacja kryzysowa nie zostanie opanowana. 2. Znowelizowanie Ustawy z dnia 24 sierpnia 2001 r. - Dz. U. 123/01 • czasie pracy i dostosowanie postanowień do warunków istniejącej infrastruktury drogowej. 3. Zakończenie prac związanych z nowelizacją ustawy o transporcie drogowym, zgodnie z projektem zmian opracowanym przez Komisję Społeczną. 4. Znowelizowanie Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z 1999 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów — dotyczącego dopuszczalnych nacisków na oś i dopuszczalnej masy całkowitej zgodnie z wnioskiem złożonym w miesiącu wrześniu na ręce Wicepremiera Rządu RP Pana Marka Pola. 5. Weryfikacja Rozporządzenia z dnia 03 sierpnia 2002 r. i obniżenie kar pieniężnych niewspółmiernie wysokich w stosunku do popełnionych wykroczeń i nakładanych w drodze decyzji przez inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego oraz zawieszenie ich stosowania do czasu opracowania nowego w tym zakresie taryfikatora. 6. Odwołanie z dotychczasowo zajmowanych stanowisk : l/ V-ce Ministra Pana Mieczysława Muszyńskiego 2/ P/o Dyrektora Departamentu Transportu Pana Tomasza Michalskiego Ogólnopolski Związek Pracodawców Transportu Drogowego. Zarząd Główny. Siedziba - 64-905 Stobno 82 k/Piły, tel/fax-(67)216 44 97, (67)216 75 78
Przewodniczący
Komitetu Protestacyjnego O.Z.P.T.D Zarządy Regionalne. I. Region Dolnośląski.
II. Region Łódzki.
III. Region Lubuski.
IV. Region Wielkopolska
V. Region Zachodnio-Pomorski.
VI. Region Śląski.
VII. Region Podlasie.
VIII. Region Podkarpacki
IX. Region Małopolski.
X. Region Mazowsze.
Zarządu Głównego OZPTD Nr.009/10/2002 z dnia 18 października 2002 r. W dniu 2002-10-18 w siedzibie Oddziału Regionalnego w Łodzi odbyło się posiedzenie Zarządu Głównego O.Z.P.T.D. Na posiedzeniu w dniu 18.10.2002 r Zarząd Główny podjął następujące Uchwały:
§1 Uchwała nr 1 1 Polski transport, krajowy i międzynarodowy, znalazły się w stanie kryzysu wskutek wprowadzenia restrykcyjnych przepisów dotyczących funkcjonowania tej gałęzi gospodarki narodowej i nie uwzględniających żywotnych interesów przewoźników oraz wskutek drastycznego fiskalizmu prowadzącego do likwidacji działalności gospodarczej i miejsc pracy. Z tego względu w ocenie Zarządu Głównego uwzględniając zgłoszone wnioski należy podjąć akcję protestacyjną która rozpoczęta zostanie protestem biernym polegającym na oplakatowaniu pojazdów przez okres 21 dni / od 21 października 2002 r poczynając / plakatami o treści "Ogólnopolski protest przewoźników.
3 DALSZE FORMY PROTESTU CZYNNEGO USTALONE ZOSTANĄ l PODJĘTE ZOSTANĄ W PRZYPADKU NIEUWZGLĘDNIENIA POSTULATÓW PROTESTUJĄCYCH PRZEWOŹNIKÓW DROGOWYCH, PRZY CZYM NIE PÓŹNIEJ NIŻ W DNIU 15 LISTOPADA 2002 R.
W/w Uchwała zostały podjęte jednogłośnie. §2 Uchwała nr 2 Zarząd Główny Związku zobligowany żądaniami zgromadzonych przewoźników postanowił skierować pod adresem Rządu RP i przyjął do realizacji następujące wnioski i postulaty 1. Aktualnie występuje na rynku transportowym poważna i trwała nadwyżka podaży nad popytem, która powoduje zagrożenie dla stabilności i przetrwania znacznej liczby przewoźników, o której traktują art 4 pkt. 21 ustawy o transporcie drogowym z 2001 roku. Zarząd Główny wnosi zatem o o ogłoszenie że w Rzeczypospolitej Polskiej wytworzyła się sytuacja kryzysowa w transporcie drogowym a wobec tego zachodzą podstawy do zastosowania art. 10 ust. 4 i 5 i wstrzymanie wydawania nowych promes i licencji na okres 6 miesięcy oraz na dalszy okres jeżeli sytuacja kryzysowa nie zostanie opanowana. 2. znowelizowanie ustawy o czasie pracy i dostosowanie jej postanowień do warunków istniejącej infrastruktury drogowej. 3. zakończenie prac związanych z nowelizacją ustawy o transporcie drogowym, zgodnie z projektem zmian opracowanym przez komisję społeczną. 4. znowelizowanie Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z 1999 r w sprawie warunków technicznych pojazdów a dotyczącego dopuszczalnych nacisków na os i dopuszczalnej masy całkowitej zgodnie z wnioskiem złożonym w miesiącu wrześniu na ręce Wicepremiera Rządu RP Pana Marka Pola. 5. obniżenie kar pieniężnych niewspółmiernie wysokich w stosunku do popełnionych wykroczeń i nakładanych w drodze decyzji przez inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego oraz zawieszenie ich stosowania do czasu opracowania nowego w tym zakresie taryfikatora. Uchwała podjęta została przez zgromadzonych w punktach2/3/4/5 jednogłośnie, zaś w punkcie 1 przy jednym głosie przeciwnym. §3 Uchwała nr 3 Zarząd Główny Związku stwierdza, że w dotychczasowych rozmowach z niektórymi przedstawicielami Rządu RP wykazana została niedostateczna ich kompetencja, brak wiedzy o procesach rządzących działalnością transportową tak w kraju jak i poza granicami, a ponadto ujawniły się próby wprowadzania w błąd odpowiedzialnych członków Rządu. Z tego względu Zarząd Główny Ogólnopolskiego Związku Pracodawców Transportu Drogowego wnosi o odwołanie z dotychczas zajmowanych stanowisk: 1. Pana TOMASZA MICHALSKIEGO 2. Pana MIECZYSŁAWA MUSZYŃSKIEGO Uchwała została przez zgromadzonych przewoźników przyjęta i zaakceptowana jednogłośnie. Zarząd Główny O.Z.P.T.D
Na podstawie materiałów nadesłanych przez OZPTD
|
Ó Copyright by PSM
S.C. 2002 r.
Wszelkie prawa zastrzeżone All Rights Reserved